Tanken är att alla
inblandade ska vara nöjda
även på lång sikt.
Vi förstår att ingen är perfekt, men det är viktigt för oss att ha en kund som vi har ett partnerskap med och att vi har en relation som är baserad på respekt.
Låt oss beskriva hur vi tänker oss det, inklusive varför vi valt just Sverige.
Vi förstår att ingen är perfekt, men det är viktigt för oss att
Vi förstår självklart att ingen är perfekt men men det är viktigt för oss att ha en kund som vi har ett partnerskap med och att vi har en relation som är baserad på respekt. blir baserat på respekt.
Tanken är att alla
inblandade ska vara nöjda
även på lång sikt.
Låt oss beskriva hur vi tänker oss det, inklusive varför vi valt just Sverige.
Vi förstår att ingen är perfekt, men det är viktigt för oss att ha en kund som vi har ett partnerskap med och att vi har en relation som är baserad på respekt.
Under nästan ett decennium har HOOLOOVOO samarbetat med Kindred Group.
Vi spelade in den här videon när de kom och hälsade på i Belgrad. Vi frågade om de kunde berätta vad de tyckte om vårt samarbete och de sa "visst, varför inte."
Marcus Smedman
f.d. CTO
på Kindred
Ge dem ett projekt, så ser vi hur det går, och det blev fantastiskt!
Drömkunden
HLV vill ha kunder som våra anställda trivs med på lång sikt.Kunder som vi har ett genuint partnerskap med. Inte nödvändigtvis ett formellt partnerskap, men ett gediget. De ger oss långsiktig stabilitetoch trygghet. De ger oss tillväxt , öppnar nya dörrar för oss och blir en viktig referens.
Kommer du ihåg det där vi sade om vad vi brinner för, vårt uppdrag och målen som det leder till? Det är själva grejen.
HLVs
drömkund
Det är fantastiskt när de tre sakerna klaffar
HLVs drömkund:
ger förtroende,
är ambitiös
och har ett syfte som inte (bara) handlar om att tjäna pengar.
Vi förstår att förtroende är något som man bygger över tid, men för oss är det också en grund.
Varför vi valde Sverige
Vi har lärt känna den svenska företagskulturen, och den liknar HOOLOOVOOs företagskultur.
Vi har lärt känna den
till svenska
marknaden,
Det finns en enorm diskrepans mellan efterfrågan på
of utvecklare och tillgången på utvecklare i Sverige.
Det finns många enhörningar i Sverige,
Vi är relevanta i Sverige eftersom vi har jobbat för svenskar hur länge som helst – vi har en meritlista och en bra referens.
Vi har lärt känna den svenska företagskulturen, och den liknar HOOLOOVOOs företagskultur.
Vi har lärt känna den till svenska marknaden,
Det finns en enorm diskrepans mellan efterfrågan på of utvecklare och tillgången på utvecklare i Sverige.
Det finns många enhörningar i Sverige
Vi är relevanta i Sverige eftersom vi har jobbat för svenskar hur länge som helst - vi – vi har en meritlista och en bra referens.
Ett team från Balkan som säger att de har en kultur som liknar den svenska? Det låter konstigt, men det är sant.
IKEA? Älskar det. Planering veckovis? Ingen aning om hur det funkar. Jämställdhet? Definitivt. VOLVO? Det är bra grejer. Nobelpris? HLV inte fått något hittills. ABBA? Alla gillar ABBA. Jantelagen? Lite här och var. Fika? Regelbundet. Tilltala med förnamn? Alltid, förutom när vi använder smeknamn, som ibland är personens efternamn.
En liten kommentar: Vi fick med oss en del av de här sakerna i vårt samarbete med Kindred Group, men andra hade vi redan från början.
Ett stort företag eller en mogen startup (som finns ute på marknaden med en rätt så utvecklad och stabil verksamhet – och börjar kännas som ett stort företag). En sådan kund skulle ge oss ett tekniskt utmanande projekt, och vårt team blir en del av deras befintliga IT-avdelning. Nyckelord? Långsiktigt samarbete.
Idealkund, typ A
Ett företag (oavsett storlek), en startup (i vilken fas som helst) eller till och med en enskild person som ber oss utveckla ett projekt åt dem från början till slut.Viktigt! Projektet måste vara tekniskt utmanande, ha affärspotential eller bidra till samhället – för att ha ett relevant syfte och ett mål.