Vi har berättat allt – vilka vi är, vad vi letar efter och vad som är viktigt för oss.

Men det är inte som att alla kommer att kasta sig över detta och vill bli våra kunder. Speciellt inte svenskar (om vi känner dem rätt, och det tror vi att vi gör).
Vi satte oss ned och
gjorde en plan.

Vi har berättat allt – vilka vi är, vad vi letar
efter och vad som är viktigt för oss.

Vi satte oss ned och
gjorde en plan.
Men det är inte som att alla kommer att kasta sig över detta och vill bli våra kunder. Speciellt inte svenskar (om vi känner dem rätt, och det tror vi att vi gör).
Men det är inte som
kommer att kasta
sig över detta och
vill bli våra kunder.
inte svenskar (om vi
Men det är inte som
kommer att kasta
sig över detta och
clients. Especially not the
Swedes (if we've
gotten to know them
well so far, and we
believe we have).
bläddra nedåt
Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens •
Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens • Karaktärsreferens •Karaktärsreferens •
Vi kan säga det direkt. Det här är inte första gången vi har haft storslagna planer. 

Hela HOOLOOVOO resa består av en serie framgångsrika planer och några idéer som inte lyckades. En av de lyckade idéerna gav oss Marijana. Angående de planer som inte lyckades – det tar vi en annan gång. (För det är något vi gör. Vi pratar om misslyckanden.)

Det viktiga här är att vi lärde känna Marijana väl och hittade ett sätt att samarbeta på. Nu skriver hon den här webbplatsen.
Är det okej att säga att jag skrattade jättemycket när jag jobbade med den här webbplatsen?

HLV är precis som de beskriver sig. (Det vet jag, för jag har följt dem i flera år och nu jobbar jag med dem varje dag.)

Jag älskar deras sätt att skriva och prata, och deras humor.. Siniša, som är HLVs varumärkesskribent, sade att det här lät som att jag gick i lågstadiet och skrev en hemläxa med temat "vad jag tycker om hos mina vänner"

Men jag älskar verkligen att de är så jordnära.Ett techföretag som pratar på ett sätt som alla förstår. Ingen rappakalja. De är avslappnade och informella, men gör alltid ett bra jobb. Med massor av humor. Och jag menar massor. Alla har varit mottagliga när jag kommit med återkoppling, idéer och förslag. Jag kände mig som en del av HLV från första dagen."

Marijana
Kandić

vår oplanerade
partner och konsult, vad det nu betyder.

Kommer du ihåg det här?

Om två år ska 60 personer från HLV jobba för 2–5 nya svenska kunder med en företagskultur som liknar HLVs och som kommer med utmanande projekt, engagerande och effektivt samarbete, och balans mellan arbete och fritid."
Vi kanske är bättre på att planera i form av år än veckor – äs vidare…

Planen

Vårt en plan

(pre-sales)
Starkt säljteam i år – ett funktionellt team med experter i slutet av fjärde kvartalet 2023. Det är på gång. 
Vi lockar till oss kunder genom vårt varumärke – 50 % av alla som jobbar inom IT i Sverige känner till HLV och har en positiv uppfattning om HLV inom de närmaste 2 åren.
(försäljning)
Vi skaffar nya kunder genom djupgående kunskap om den svenska marknaden.
Associerad marknadsföring – ett nytt program med kundhänvisning och utvecklandet av ett kontaktnätverk som kan leda nya möjligheter.
(post-sales)
Fullständig hängivenhet till varje kund.

- Peđa sa detta.

Han som är vår CEO.
Egentligen har vi ingen aning om hur man skaffar nya kunder. Vi är förmodligen det enda outsourcingföretaget som inte har en säljavdelning, eller där ägaren inte är involverad i försäljningen. Vi har aldrig haft koll på hur man säljer. Vi har fått de flesta av våra kunder genom referenser. Att inte hålla på med försäljning har gjort att vi har kunnat fokusera helt på oss själva, hur vi jobbar och hur vi organiserar företaget. Vi tänkte att det viktigaste var att göra ett bra jobb, och att projekten skulle komma naturligt. Och så har det blivit. Det har gjort att vi nu har över 160 anställda.
 Det här kommer från Peđa', som är vår VD
Men det har blivit dags att aktivt locka till oss nya kunder. Så den här strategin innebär en avsevärd förändring för HLV – vi startar en säljavdelning.

Försäljning och varumärke

Försäljning och varumärke
Försäljning
För det här jobbet ville vi ha ett team med erfarna proffs. Det bästa vore ett team med proffs som hade relevanta kontaktnätverk och relevant erfarenhet.
Varumärke
50% av folk som jobbar inom IT i Sverige känner till HLV och tycker positivt om HLV inom kommande 2 år.
Kanaler
En webbplats för försäljning som är avsedd för den svenska marknaden (slutet av Q3). Kontinuerlig kommunicering om HLV genom olika kanaler. Marknadsföring i form av kampanjer/aktiviteter. Närvaro på relevanta evenemang och mötesplatser i Sverige."
Sverige!
Vi skaffar nya kunder genom djupgående kunskap om den svenska marknaden!
Fullständig hängivenhet till varje kund 
En plan för att ta sig an nya kunder på ett sätt som garanterar ett snabb bildande av ett kvalitetsteam som främst består av seniora anställda
Vi flyttar inte runt folk från projekt till projekt eller från kund till kund, om inte utvecklarna ber om det
Att ha ett mindre antal kunder gör att vi kan fokusera på varje kund
Organisering av leveranser som garanti för det fokuset"
Post-sales är avgörande!
Kommer du ihåg det här? "Genom relationer med ömsesidigt förtroende och ömsesidig respekt når vi framgång i arbetslivet för dem som jobbar hos, för våra kunder och för HOOLOOVOO?" Eller att vi tar oss an våra kunders mål som om de vore våra egna? Det är det vi menar.

Tillbaka högst upp